dimarts, 13 de desembre del 2011


EL WIKI

L'any 1974, quan jo tenia 5 anys, RTVE va començar a emetre una sèrie de dibuixos animats aproximadament al mateix temps que la Heidi. Uns capítols curtets, amb personatges de línia senzilla i gestos poca-soltes que m'encantava. El protagonista era un nen una mica més gran que jo, tot i que dels més baixets de la colla, que no tenia la força del seu pare (Halvar, el cap de la tribu de Flake) però molt més astut. Vickie era el seu nom, bé, jo li deia Viki, Vicki, Wickie, Viquy... vés a saber. Era el meu viquing favorit, aquell nen. Salvava sempre al seu poble, guanyava les curses, tirava la pedra més lluny que tots els altres, i sempre amb petites ocurrències que em feien riure molt. Quan el Vickie es fregava el nas i sortien les estrelles jo feia saltirons pel menjador igual que ell...

Ara però, ja m'he fet grandeta i han aparegut altres sèries infantils que m'encanten (Phineas i Ferb, per exemple) tot i que recordo amb gran afecte el petit viquing que em va fer riure tan de petita.

Aquests dies, amb el projecte de l'assignatura de Competències TIC he conegut un altre wiki i, la veritat, no he rigut pas tant. Res era fàcil. Em creixien els problemes cada dia, se m'esborraven continguts, els enllaços no funcionaven, la taula de continguts era una taula de surf que navegava sola per les ones i al dia següent la taula ja no hi era... devia ser a Tarifa. En fi, una odissea viquinga de veritat. Incrustar, enganxar, retallar, no copiar, no enganxar. I no apareixia enlloc el meu enginy de petita viquinga.

Però com més he anat coneixent el nou wiki de la meva edat adulta més m'ha agradat: les seves possibilitats, la interacció, els ginys (una paraula que no faig servir mai) i sobretot la possibilitat de veure créixer un projecte entre tots. I més encara sobre el meu tema preferit, les biblioteques.

Així que, aquest nou company de viatge no serà un passavolant que he conegut a la plataforma del tren sinó que m'acompanyarà en el futur. Crec que una de les descobertes més importants d'aquesta assignatura haurà estat aquesta petita gran eina que és EL WIKI.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada