diumenge, 6 de novembre del 2011

Valoració de les primeres fases del treball

Sense que serveixi de precedent m'agradaria iniciar la meva participació en aquest bloc valorant les primeres passes del nostre grup, tampoc vull convertir això en una crònica de l'evolució del treball, tot i que ho pugui arribar a semblar.
Aquesta valoració la distribuiré en dues grans fases, la primera es correspón al Debat generalitzat al fòrum de l'assignatura de Competències TIC en Informació i Documentació de la UOC, mentre que la segona ja es correspon al treball grupal, formalment dit.

Primers passos: Grup Aula
El primer gran repte de l'assignatura i que es correspon a bona part de la PAC 1 fou la configuració dels grups de treball. Aquest procés es va realitzar a través d'un debat general de tot els alumnes de l'assignatura. Més enllà dels temes apareguts i del caos produït per centenars d'aportacions al macrodebat generat ens va servir per localitzar temes i persones d'interés individual, cosa que va posar les bases per a la creació dels grups. 
Aquest va ser un procediment no exent de dificultats ja que sovint els grups no es van tancar amb la velocitat adequada a la planificació presentada.

La formació i desenvolupament de Decemdue
Un cop superada aquesta fase inicial del procediment i havent aconseguit formar un grup de quatre persones s'obrí un nou procés. Aquest consistia en la presa de decisió de diversos aspectes.
El primer i més senzill, al meu entendre, fou el de l'elecció d'un nom. Aquest, entés per tots com una qüestió circumstancial i de poc valor, es va resoldre ràpidament amb la proposta de Decemdue, dotze en llatí, pres de l'assignació de nom inicial del grup: Grup 12.
El segon aspecte a resoldre fou el tema del treball, ja prefigurat durant la primera fase de Debat general, només calia afinar-lo i precissar-lo millor, essent el tema escollit finalment: La divulgació científica i les Biblioteques a través de la Historia.
Aquests punts es resolgueren ràpidament ja que prèviament hi havia hagut un treball que va portar ràpidament al consens com ja he comentat més amunt.

Pel que fa al darrer punt, però, la discussió es va allargar més degut a que no ens haviem plantejat prèviament el mètode de treball amb suficient profunditat, calia coordinar els mecanismes de treball, els horaris de tots els membres del grup, les eines informàtiques i de comunicació que fariem servir, els tempos de l'assignatura, etc. factors que per a molts eren nous i desconeguts. Finalment, i com sempre, es va arribar a l'acord consensuat en totes aquestes qüestions posant punt final, tot i que més tard del previst, a la PAC 1.

Per finalitzar, indicar que el ritme de treball en aquesta primera fase del treball en grup ha tingut una velocitat i ritmes adequats a les necessitats de l'assignatura i relativament ajustats a la planificació, si tenim en compte, és clar, que la primera fase, la del debat grup-classe, es va allargar molt més del que tots esperàvem.





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada