divendres, 13 de gener del 2012

El tancament

Cada setembre, les discoteques d'Eivissa (i també totes els locals de la costa mediterrània) trien un cap de setmana per a fer el tancament de la temporada, amb una gran festa on es barreja l'alegria i la malenconia del final de l'estiu. És el que amb els meus amics anomenem carinyosament el sierre, el tancament.


http://www.abetterbagofgroceries.com/2011/09/end-of-summer-blues/


I ara toca també un tancament. I no precisament d'estiu. Aquesta és la darrera setmana de feina del primer semestre de la UOC i és moment de fer valoració de com ha transcorregut l'assignatura de Competències TIC. Una de les eines de les que disposem és aquest bloc en el qual cadascú de nosaltres, de forma individual, ha anat reflectint les seves opinions, els entrebancs i les satisfaccions que ens ha aportat el primer semestre del curs.


És el meu primer any a la universitat a distància, he començat sense tenir cap referència per que ningú del meu entorn més proper hi està matriculat, així que no tenia cap expectativa per a complir. M'ha vingut molt de nou el funcionament d'aquesta assignatura concreta, especialment el treball en grup, que és el que més dificultats m'ha donat i, tot s'ha de dir, alguns vespres ben divertits de veritat. 


El ritme al principi va ser molt lent per la meva part: esperava instruccions, esperava temàtica teòrica, i és clar, no tenia ni idea del que m'esperava realment. Després, a partir de mitjans de novembre, el ritme ha estat frenètic. I me n'alegro.


Temàtica de l'assignatura
He utlitzat diverses eines que m'eren desconegudes totalment per mi (per exemple trobo molt útil el Cmaps per elaborar mapes conceptuals o l'eina Zotero per a gestionar webs) i d'altres que normalment no feia servir, com ara el google docs o el twitter. Per tant, ha estat molt interessant.


Treball de grup
Era el meu cavall de batalla, ha estat l'apartat més complicat per a decidir els acords de grup i sobretot per a complir-los, ja que formar un equip no és fàcil. Crec que en puc fer una valoració molt positiva per que he après molt.


Projecte
El tema triat, el paper de les biblioteques en la divulgació científica, és apassionant, i així ho ha estat el procés de recerca d'informació i el treball per a reflectir-ho al wiki. Espero que ho haguem aconseguit. Les valoracions que ens han fet els altres alumnes han estat molt desiguals entre elles, en molts casos ens han assenyalat les errades dislèxiques (i amb tota la raó) i en altres casos la diversitat d'enfocament fa que no tots entenguem igual la història, de tan rica com és. És normal. Però que t'avaluïn els altres companys és molt sa. En prenc bona nota.


Tancament
Agafo totes les eines (les noves i les velles) i les poso totes juntes a la caixa, esperant que al febrer, amb el meu segon semestre, les pugui tornar a fer servir, contenta d'haver-les après.


http://nickgrantham.com/tool-boxes-haynes-manuals-and-coaching-workshops/


Una abraçada i bon estiu, vull dir: bon hivern i bon any 2012. 
Us deixo amb un dels meus vídeos favorits (que en tinc molts), sempre m'emociona. El directe és fabulós però en aquest cas prefereixo adjuntar el vídeoclip. Es tracta de la participació islandesa al Festival d'Eurovisió del 2007, Eiríkur Hauksson amb Valentine Lost, malgrat no arribar a la final és el meu 12 d'aquell any.












Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada